برندینگ, برندینگ, طراحی لوگو, کسب و کار, مقاله ها, هویت بصری

راهنمای انتخاب رنگ سازمانی 3

 در شماره قبلی از این دسته مقاله ها، یعنی راهنمای انتخاب رنگ سازمانی 2، در مورد شخصیت رنگ ها صحبت کردیم. در این شماره قصد داریم شما را با چرخه رنگ نیوتن آشنا کنیم.

چرخه رنگ نیوتن به شما کمک میکنه بسته به نوع کاربردتون رنگ های مورد نظرتون رو راحتتر پیدا کنید.در اصل هدف ما پیدا کردن رنگ های هارمونیکه.

رنگ های هارمونیک رنگهایی هستند که کنار هم زیبا بنظر میان حتی ممکنه این رنگها با هم در تضاد باشن.

چرخه رنگ نیوتن، رنگ های اصلی، خانواده رنگ ها، رنگ های هم خانواده، هارمونی رنگ ها، ترکیب رنگ، چرخه رنگ ها، دایره رنگ، رنگ شناسی، رنگ های مکمل، مهرنوش قلاوندی

شش روش برای بدست آوردن رنگهای هارمونیک وجود داره. در ادامه به تفکیک در مورد هر کدوم صحبت می کنیم.

چرخه رنگ نیوتن، رنگ های اصلی، خانواده رنگ ها، رنگ های هم خانواده، هارمونی رنگ ها، ترکیب رنگ، چرخه رنگ ها، دایره رنگ، رنگ شناسی، رنگ های مکمل، مهرنوش قلاوندی

چهار رنگ بدست میاد. که دو تا از اونها جز رنگ های سرد و دو تا رنگ گرم خواهیم داشت.

این نوع انتخاب برای زمانی مناسبه که میخوایم مفهوم آرامش هویت بصری ما مفهوم آرامش رو بهمراه داشته باشه. رنگ های موجود در طبیعت بیشتر رنگ های همجوار هستند. اگه چند تا عنوان داریم که هم اهمیت هستند بهتره برای اونها رنگ همجوار انتخاب کنیم.

سومین مدل توی عکسی که درج شده مدل مثلثیه . برای محیط های پرانرژی و یا اسپرت گزینه مناسبیه.

رنگ هایی که توی چرخه رنگ دقیقا روبروی هم قرار دارن. برای ایجاد تضاد و برجسته کردن یه آیتم استفاده میشه.

پنجمین مدل از مدلهایی که در تصویر میبینید مدل مربعیه. وقتی میخواین رنگ ها متعادل باشن و نیازی به رنگ غالب ندارید؛ این روش مناسبه.

این مدل مثل مدل مثلثیه. با این تفاوت که دو رنگ همجوار و یک رنگ متضاد انتخاب خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.