برندینگ, تبلیغات, طراحی لوگو, کسب و کار, مقاله ها, هویت بصری

چرا باید لوگو داشته باشیم؟

چرا باید لوگو داشته باشیم ؟

اگه تجربه رقابت تنگاتنگ با هم صنفی های خودتونو ندارین طبیعیه که این سوال براتون پیش بیاد.
قطعا کسی که این سوال براش مطرح میشه به یه سری از مسائل مهم توجه نکرده.
یکی از مهمترین اونها این سواله!
«چرا بمحض دیدن لوگوی شرکتهای مختلف -بدون داشتن آشنایی نزدیک- یک سری ذهنیات برای ما بوجود میاد؟».
چون لوگو بار مسئولیتی سنگینی داره! لوگو بجای شما در مورد کارتون صحبت میکنه و پیام شما رو منتقل میکنه.

 

تیم طراحی لوگو روبیکو

چرا خودمون توضیح ندیم؟!

ممکنه خیلی از مشتری های بالقوه ی شما از کنارتون بدون هیچ عکس العملی گذشته باشن! 

این نوع نادیده گرفته شدن برای هیچکس خوشایند نیست. بخصوص در مورد شغلی که منبع اصلی درآمد شماست!

 مشتری بالقوه تون، با شما روبرو شده، اما  شما رو نمیشناسه. طبیعتا مجال صحبت کردن با شما رو هم نداشته.

 اینجاست که باید از حافظه ی تصویری کمک بگیرید.

وقتی فرد توی هر فضایی با کسب و کار شما مواجه میشه باید مفهومی رو در قالب تصویر با خودش ببره!
این تصویر کوچیک میتونه زمان طولانی تری توی ذهن ببیننده بمونه و باهاش حرف بزنه! تنها در این صورت میتونید همراه مشتری بمونید و اونو به سمت خودتون هدایت کنید.
دیده شدن در قالب یه تصویر صریح و به دور از ابهام و پیچیدگی!
چی میتونه بیشتر از این شما رو از رقباتون متمایز کنه؟!
تکرار این تصویر در فضاهای مختلف به شناخته شدن و ماندگاری شما کمک زیادی میکنه.

لوگو در حقیقت بجای شما کارتون رو به تفصیل توضیح میده، میگه هدفتون چیه. چقدر قابل اعتماد هستین. روحیه ی شما توی کار و برخورد با مشتری چجوریه.

در کل لوگو خیلی سریع سوال بوجود میاره و خودش پاسخ میده. لوگو وظیفه داره بگه مخاطبین شما چه سن و سالی دارن. برند شما مربوط به چه نوع کاریه.
گاهی لوگو با لحن اجرای خودش میگه کار شما یه کار آروم و پر از ظرافته.
گاهی نشون میده شغلتون صنعتی، خشن و سنگینه. گاهی مفهوم جنب و جوش و حرکت رو منتقل میکنه. گاهی شادی آور و گاهی غمگین کننده ست.
فقط یه لوگو میتونه در کسری از ثانیه چندین ساعت حرف بزنه! لوگویی که طراحش قبل از شروع، با کارتون آشنایی کامل پیدا کرده باشه میتونه همه این موضوعات رو براحتی و بدون اتلاف وقت منتقل کنه.

بهتر اینه که بموقع اقدام کنید.

کسب و کارهای کوچیک بعد از اینکه با جایی قرارداد میبندن تازه تصمیم میگیرن لوگو سفارش بدن. قطعا داشتن یه لوگو اصولی وجهه ی برند رو حرفه ای و قابل اعتماد تر میکنه. اما اگه همون ابتدا به فکر طراحی لوگو میوفتادن روی جنبه های مختلف شغلشون تمرکز بیشتری پیدا میکردن! تمرکز بیشتر باعث میشه صاحبان مشاغل افق گسترده تری برای کارشون در نظر بگیرن! تجربه میگه، افراد بعد از برگزاری جلسات اولیه با طراح لوگو ، به ایده های جالب و جذاب جدیدی میرسن.

ماهی رو هر وقت از آب بگیری تازه ست!

هنوز دیر نشده! اگه لوگو نداشتین یا لوگوتون اصولی و با کیفیت نیست. الان اقدام کنید. از ما فرم تفهیم نامه بگیرید. وجوه مختلف شغلتون رو در نظر بگیرید و اونها رو اولویت بندی کنید. با یه لوگو حرفه ای ، تمایز و برتری خودتون رو به رخ رقبا بکشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.