الگوریتم کبوتر گوگل, الگوریتم های گوگل, بهینه سازی محتوا و سئو, مقاله ها

الگوریتم کبوتر گوگل

الگوریتم کبوتر گوگل ، نتایج جستجو را براساس موقعیت مکانی نمایش میدهند.باتوجه به نرخ آمارها، جستجوهای محلی بیشتر شده؛پس سئو محلی بیش ازپیش مورد اهمیت قرار...

الگوریتم کبوتر گوگل ، نتایج جستجو را بر اساس موقعیت مکانی به کاربر نمایش میدهند. با توجه به نرخ آمارها، جستجوهای محلی بیشتر شده ؛ پس سئو محلی بیش از پیش مورد اهمیت قرار گرفته است.

معرفی الگوریتم کبوتر گوگل

همانطور که روشن است، ساز و کار موتورهای جستجو گوگل بر اساس محتواست.
محتوایی شامل متن ، تصویر ، ویدئو یا هر چیز دیگری.
در هر صورت، گوگل همیشه سعی می کند بهترین و مرتبط ترین نتایج را نمایش دهد.

در دوره ای، جای خالی نوعی محتوا حس می شد و آن چیزی نبود جز موقعیت مکانی یا لوکیشن!

پس برای استفاده از این امکان، الگوریتم کبوتر گوگل ساخته شد.

در الگوریتم کبوتر ، موقعیت مکانی و فاصله دو فاکتور مهم در رتبه بندی نتایج گوگل هستند.
به همین خاطر کبوتر گوگل باعث خواهد شد که جستجوگران محلی رویه ی خود را عوض کنند.

با کمک کبوتر گوگل ، سایت های راهنما و دایرکتوری محلی توانستند رتبه های بهتری در نتایج گوگل دریافت کنند.
همچنین ارتباط بیشتری بین موتور جستجو گوگل و نقشه گوگل ( google map ) ایجاد شد.

چرا سئو لوکال ( Local Seo ) اهمیت دارد ؟

طبق آمارها میزان جستجو های محلی و لوکال افزایش یافته است.
به همین خاطر گوگل تغییراتی در روند رتبه دهی خود داده است.

ممکن است رتبه سایت شما با یک عبارت کلیدی در رتبه چهارم باشد ولی با اعمال الگوریتم های محلی گوگل  ، این جایگاه تغییر کند.

وقتی صحبت از سئو محلی می شود، عوامل بسیاری که قبلا در سئو موثر بودند، تاثیر خود را از دست داده و عوامل دیگری جایگزین آن ها می شود.

هنگامی که عبارت جستجو شده به یک موقعیت مکانی یا یک کسب و کار محلی اشاره دارد، فاکتورهایی مثل: فاصله مکانی ، ساعت کاری و سهولت دسترسی ، حتی از میزان اعتبار سایت یا محتوای قرار گرفته در آن مهم‌تر خواهند بود.

الگوریتم کبوتر گوگل ، نتایج جستجو را براساس موقعیت مکانی نمایش میدهند.باتوجه به نرخ آمارها، جستجوهای محلی بیشتر شده؛پس سئو محلی بیش ازپیش مورد اهمیت قرار...

ویژگی های کبوتر گوگل

فاکتورهای مهم در کسب رتبه در جستجو محلی کدامند؟

فاکتورهای بسیاری برای الگوریتم کبوتر گوگل وجود دارند که بر نمایش شما در نتایج محلی تاثیرگذارند:

سایت خود را در نقشه گوگل یا گوگل مپ ( google map ) ثبت کنید.

یکی از مهم ترین فاکتورها برای نمایش شما بر اساس موقعیت ، فهماندن موقعیت فیزیکی شما به گوگل است.

اطلاعات نام ، تلفن و آدرس خود را در تمامی صفحات سایت درنظر بگیرید.

بهترین فضای سایت برای درج اطلاعات تماس ، فوتر ها  هستند.
روبات های گوگل توانایی خواندن این اطلاعات را دارند. به همین خاطر به راحتی می تواند سایت شما را ردیابی کند.

فقط اینکه فراموش نکنید که اطلاعات تماس در فوتر سایت با اطلاعات تماس در گوگل مپ یکسان باشند!

سایت خود را در وب سایت های دایرکتوری محلی ( Directory Websites ) ثبت کنید.

دایرکتوری های محلی ، فهرستی از سایت های مختص به یک بیزینس را به تفکیک شهر و منطقه به شما نشان می دهند.

از پرسش و پاسخ با کاربران استفاده کنید.

یک صفحه مشخص برای سایت و یا تجارب خود در گوگل مپ ایجاد کنید و مشتریان و مخاطبان خود را تشویق کنید تا نظرشان را درباره کسب و کار شما ثبت کنند.

یکی از مهم ترین پارارمترهای موثر بر سئو محلی ، نظرات کاربران در صفحه گوگل مپ شرکت شما است.

تهدیدهای الگوریتم کبوتر گوگل  :

صفحاتی که بهینه سازی نشده اند

عدم ثبت در دایرکتوری های محلی

ناهمخوانی نام ، آدرس و شماره تماس (NAP)

تنظیمات نادرست صفحه Google My Business

آخرین تغییرات الگوریتم کبوتر گوگل

کمک به کسب و کارهای محلی

با معرفی کبوتر گوگل ، گوگل نتایج را بر اساس محل یا منطقه رتبه بندی به کاربران نشان می داد.
می توان گفت ساختار الگوریتم کبوتر ، موقعیت محور است.

با وجود این الگوریتم ، کسب و کارهای محلی بیشتر از قبل بر روی سئو محلی خود کار کردند.
به این ترتیب مشتریان هدف خود را راحت تر پیدا می کنند.

شخصی سازی نتایج جستجو

وقتی در گذشته به دنبال مکان هایی در گوگل می گشتید، گوگل ده ها عبارت به شما نشان می داد.
با وجود اینکه گوگل همیشه بهترین و مرتبط ترین نتایج را در اختیار کاربر قرار داده است.
اما با ورود الگوریتم کبوتر ، این نتایج با توجه به موقعیت مکانی شما شخصی سازی شدند.
این کار باعث شد که جستجوی شما راحت تر شود و سریعتر به هدف خود برسید!

تغییر در ظاهر نتایج پک  ( pack )

یکی از مهم ترین تغییرات در ظاهر صفحه SERP ( صفحه نتایج ) و به خصوص نتایج پک گوگل بود.

قبل از الگوریتم کبوتر ، در نتیجه جستجو توسط کاربر ، پک هفت تایی به او نشان داده می شد.
اما بعد از اعمال کبوتر گوگل ، نتیجه جستجو پک سه تایی است که بر اساس موقعیت مکانی کاربر بهینه شده است.

الگوریتم کبوتر گوگل ، نتایج جستجو را براساس موقعیت مکانی نمایش میدهند.باتوجه به نرخ آمارها، جستجوهای محلی بیشتر شده؛پس سئو محلی بیش ازپیش مورد اهمیت قرار...

با توجه به مطالب گفته شده، الگوریتم کبوتر گوگل بیشترین تاثیر را در سئو محلی ( لوکال سئو ) دارد.

امیدوارم با این آموزش بتوانید سایتتان را بر اساس جستجوهای محلی بهینه کنید.
همچنین کاربران بتوانند بهترین پاسخ را با توجه به موقعیت مکانی خود از جستجو در گوگل به دست آورند.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه در “الگوریتم کبوتر گوگل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.