برندینگ, تبلیغات, هویت بصری

چرا باید تیزر تبلیغاتی بسازیم؟

 واقعا چرا باید تیزر تبلیغاتی بسازیم؟ دلیل توصیه ی اکید آژانس های تبلیغاتی، نسبت به ساخت تیزر چیه؟

وقتی اسم تیزر میاد مردم تصور میکنن، کسب و کارشون باید فوق گسترده باشه که براش هزینه کنن. در واقع بین روشهای تبلیغاتی تیزر خیلی لاکچری و دور از ذهن بنظر میاد. حتی اگه کارتون فعلا در حد یه کارگاه کوچیکه میتونید به مشتری نشون بدید چقدر به محصول شما نیاز داره! اگه توی اینستاگرام اکانت دارید همین الان به صفحه تون رجوع کنید. میبینید که ویدئو خیلی بیشتر از عکسها یا عکس نوشته ها بازدید کننده دارن.

 

ساخت تیزرهای تبلیغاتی

فرض کنیم کسب و کار شما به قدر کافی رشد کرده. شعب مختلفی توی شهرهای مختلف دارید. یا اینکه محصولاتتون به تمام شهرهای کشور ارسال میشه.
 اما کمتر کسی هست که در مورد کیفیت کارتون اطلاعات کافی داشته باشه. در حقیقت بدون داشتن تبلیغات در فضای مناسب شما همیشه بین محصولات مشابه خودتون، ناشناخته باقی میمونید. به همون نسبت فروش و سود کمتری خواهید داشت..

وقتی کسی توی فضای اینترنت دنبال محصول یا خدمات خاصی میگرده ممکنه هر متنی رو هر چند طولانی بخونه. مثل شما که در حال خوندن همین مقاله هستین. اما در کل معنی تبلیغات این نیست که برای کسایی که دنبال ما میگردن کارمون رو به تفصیل توضیح بدیم. هنر تبلیغات اینه که برای هر رهگذری احساس نیاز ایجاد کنه. یا حداقل یه نقطه ابهام بوجود بیاره تا حس کنجکاوی بیننده رو تحریک کنه. تیزر همون جور که از اسمش مشخصه همین کار رو انجام میده.

در مورد محصولات یا خدمات یک شرکت شاید بشه به اندازه ی یک کتاب مطلب نوشت. اما در حال حاضر کمتر کسی زمان و حوصله خوندن مطلب ولو به اندازه ی نصف صفحه رو داره! علاوه بر این آمارهای مقایسه ای بین میگه “یک دقیقه ویدئو معادل هزار و ششصد کلمه ست!” همین مساله باعث شده، خریداران آنلاین بعد از دیدن تیزر محصول 85% تمایل بیشتری به خرید دارن. تیزرها ماندگاری فوق العاده و قدرت انتقال مطلب خیلی بالایی دارن.  تیزرها در بازه زمانی خیلی کم هزینه های تولید و گاها انتشارشون رو جبران میکنن. و در پی اون اگه درست و بجا اجرا بشن سودآوری قابل توجهی خواهند داشت..

اگه ایده و سناریوی تیزر، مرتبط و خلاقانه باشه خیلی سریع کاربرها اونو برای هم ارسال میکنن. یک تکنیک خیلی خوب در اجرای تیزرها ادا کردن شعار شرکت با لحن یا صوت خاصه. این تکنیک باعث میشه ناخواسته ببینده های تیزر، اونو با خودشون تکرار کنن. با بکارگیری این تکنیک (صوت، لحن یا دیالوگ خاص) میتونید روی هر ویژگی از محصول یا خدماتتون که براتون مهمتره تمرکز کنید.

شاید لازم باشه دو نمونه موفق از شرکتهای داخلی رو بررسی کنیم. شرکت بوتان مدتها پایان تیزرهاشو با ریتم شعارش تموم میکرد. هنوز هم وقتی اون صوت تداعی میشه همه ناخودآگاه اسم بوتان و شعار اونو مرور میکنن! انتخاااابی مطمئن!!

نمونه ی موفق چند وقت اخیر شرکت نوشیدنی های عالیس بود. که با طرح چند سوال پی در پی، خیلی هوشمندانه روی تنوع نوشیدنی هاش و بسته بندی اونها تمرکز کرد. تکنیکی که عالیس بکار گرفت، علاوه بر تمرکز روی تنوع محصولاتش، جنبه ی فان داشت. عالیس یکی از زیرکانه ترین تبلیغات چند وقته اخیر بود. سوالهای پی در پی عالیس، تا مدتها جز دیالوگهای روزمره ایرانی ها شده بود.

سخن آخر اینکه برای موفقیت تو هر کسب و کاری مهم اینه که محدودیت های ذهنی رو کنار بذاریم. وقتی خارج از چارچوب فکر کنین میتونید رشد کردن کسب و کارتون رو بدون ابهام ببینید. اگه هدفتون رسیدن به درآمد بالاست.  پس قطعا باید تمام روشهای تبلیغاتی رو دقیق بررسی کنید. پربازده ترین اونها بیشتر از بقیه روشها میتونه شما رو به هدفتون نزدیک کنه. برای مشاوره با تیم روبیکو تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.