راهنمای انتخاب رنگ سازمانی 1
10
مارس
راهنمای انتخاب رنگ سازمانی همون چیزیه که طراحان تازه کار و بعضا صاحبین مشاغل به اون نیاز دارن. بنابراین اگه جز این دو دسته هستید مقاله های با این عنوان رو تا آخرین شماره دنبال کنید. توی مقاله قبلی با عنوان ویژگی های یک برند معتبر در مورد برند، برندینگ و هویت بصری صحبت کردیم. گفتیم داشتن یه مجموعه رنگ کمک میکنه راحتتر از دیگران متمایز بشین.
اصلا رنگ سازمانی کجا قراره استفاده بشه؟
معمولا پالت رنگ سازمان شامل یک تا 4 رنگه. اگه قراره خودتون رنگ سازمانی انتخاب کنید باید به اندازه ی کافی در مورد شخصیت رنگ ها بدونید. علاوه بر این، باید یه سری موارد مربوط به شغلتون رو در نظر بگیرید.
پس لازمه قلم و کاغذ بیارید و جملات زیر رو بنویسید. روی هر سوال تمرکز کنید و با دقت جواب بدید.
جنسیت، سن و هر ویژگی مهم مخاطب شما، تو انتخاب رنگ موثره. اگه قراره بعدا کارتون رو بسط بدید و دایره ارتباطاتتون گسترده تر بشه این مساله رو هم در نظر بگیرید.
پاسخ این سوال میتونه باعث حذف یا اضافه شدن بعضی رنگها بشه. بعنوان مثال شما یک اپراتور تلفن همراه جدید هستید. رقیب شما یعنی ایرانسل رو همه با زرد و آبی میشناسن. پس بهتره این دو تا رنگ رو تا جایی که ممکنه استفاده نکنید. اما ممکنه یکی از هم صنفی هاتون که معروف هم نیست رنگهاشو درست و بجا انتخاب کرده باشه. اونوقته که میتونید از اون شرکت یا سازمان ایده بگیرید.
مثلا ممکنه مخاطبین، از بین شما و رقباتون اونهایی رو انتخاب کنن که لاکچری تر بنظر برسه. اما عده ای هم هستند که صمیمت و راحتی رو ترجیح میدن.
وقتی کامل و بطور واضح در مورد نوع شغل و مشتریاتون تحقیق کردین باید شخصیت رنگها رو در نظر بگیرید. توی مقاله بعدی در مورد حس و شخصیت هر رنگ و نحوه ی انتخاب رنگ صحبت میکنیم.