آموزش استفاده از الکسا (بخش سوم)
05
مه
در مقاله قبل، یک دید کلی به سایت دیجیکالا که رتبه جهانی کمتر از 100 هزار داشت انداختیم. حالا قصد دارم که نگاهی جزئی تر به این بخش های الکسای این سایت بیندازیم.
کلمات کلیدی توصیه شده برای به دست آوردن ترافیک بیشتر هستند.
کلمات کلیدی که سایت دیجیکالا از آنها هیچ ترافیکی را به دست نیاورده است را نشان می دهد.
1) کلمات کلیدی که برای رقبای دیجیکالا ترافیک به وجود آورده اند ولی برای خود دیجیکالا نه!
2) تخمینی از ترافیک برای هر کدام از کلمات کلیدی است که برای رقبا ترافیک به وجود آورده اند.
امتیازها بر اساس میزان محبوبیت کلمات کلیدی از 1 تا 100 است.
3) تخمین میزان جستجوی هر کدام از کلمات کلیدی در تمامی موتورهای جستجو.
4) کلمات کلیدی محبوب که می توانند برای این سایت رقابت کنند.
کلمات کلیدی محبوب نشان داده شده در این سایت رتبه ای ندارند ولی می توانستند داشته باشند.
5) تخمینی از چگونگی ارتباط یک کلمه کلیدی به این سایت.
امتیاز آن بر اساس ارتباط کلمه کلیدی با سایر کلمات کلیدی است که هم اکنون ترافیک این سایت را هدایت می کنند.
6) تخمین میزان جستجوی هر کدام از کلمات کلیدی در تمامی موتورهای جستجو.
7) کلمات کلیدی که قصد خرید بالایی را نشان می دهند.
این کلمات معمولا شامل عبارات خاصی هستند که معمولا با خرید همراه است.
8) تخمینی از ترافیک برای هر کدام از کلمات کلیدی است که برای رقبا ترافیک به وجود آورده اند.
امتیازها بر اساس میزان محبوبیت کلمات کلیدی از 1 تا 100 است.
9) تخمین رتبه بندی برای این کلمات کلیدی در جستجوی ارگانیک دشوار است.
10) کلمات کلیدی بسیار محبوب که قبلا به این سایت ترافیک داشته اند.
افزایش ترافیک ممکن است برای این کلمات کلیدی محبوب نسبت به کلمات کلیدی جدید ساده تر باشد.
11) تخمین میزان جستجوی هر کدام از کلمات کلیدی در تمامی موتورهای جستجو.
12) درصد کل جستجوهای این کلمه کلیدی که به این وب سایت ترافیک ارسال کرده است.
درصد ترافیک سایت دیجیکالا از هر کانال را با 5 وب سایت رقیب بررسی می کند.
Traffic Sources :کانال هایی که بیشترین ترافیک را برای این 5 وب سایت داشته اند را در 4 بخش معرفی می کند.
search : کسانی که با جستجو در موتورهای جستجو به وب سایت دیجیکالا رسیده اند.
Social : کسانی که از شبکه های اجتماعی به دیجیکالا رسیده اند.
Link : کسانی که از طریق لینک به سایت دیجیکالا رسیده اند.
Direct : کسانی که بصورت مستقیم آدرس وب سایت دیجیکالا را وارد کرده و به آن رسیده اند.
همانطور که می بینید، تنها کانال search رایگان است و سه کانال دیگر مستلزم ارتقا به اکانت تجاری می باشد. مشاهده می کنیم که 39% ترافیک وب سایت ددیجیکالا از طریق جستجوی کاربران در موتورهای جستجو است.
1) نشان می دهد که سایر وب سایت ها چه تعداد لینک به آن داده اند. همین اعداد می توانند معیاری برای سنجیدن اعتبار هر وب سایت باشند.
2) دیجیکالا (وب سایت موردنیاز) و وب سایت های رقیب آن را بر اساس تعداد لینک های داده شده به آن ها مرتب می کند.
این عدد که به عنوان “Sites linking in” شناخته می شود، تعداد سایت هایی است که به Digikala.com لینک داده اند. همین اعداد می توانند معیاری برای سنجیدن اعتبار هر وب سایت باشند.
3) درصد مراجعه جستجو ارگانیک به این سایت که از کلمات کلیدی نشان داده شده به دست آمده است.
4) درصد تمامی جستجوهای این کلمات کلیدی که به وب سایت ترافیک ارسال کرده اند.
آشناترین بخش الکسا آمار ترافیک می باشد که در بخش اول برای وب سایت ها با رتبه ی بیشتر از 100 هزار توضیح دادم.
تنها یک قسمت به نام Site Flow اضافه دارد.
1) سایت هایی را نشان می دهد که کاربران بالافاصله قبل از بازدید از دیجیکالا مشاهده کرده اند.
2) سایت هایی را نشان می دهد که کاربران بالافاصله بعد از بازدید از دیجیکالا مشاهده کرده اند.
این آمار برای 60 روز اخیر می باشد.
3) Sites Linking In
سایت هایی که به این سایت (دیجیکالا) لینک داده اند؛ که هفتگی چک می شوند.