استراتژی کلمات کلیدی, استفاده از ابزار سئو, بهینه سازی محتوا و سئو, مقاله ها

آموزش استفاده از الکسا (بخش دوم)

آموزش استفاده از الکسا، اموزش کار با alexa، بررسی رتبه سایت در الکسا، آموزش کار با الکسا، تعیین رتبه سایت در الکسا، الکسا سایت، چگونه از سایت الکسا استفاده کنیم، alexa چیست، پگاه معینی، آموزش سئو

در آموزش قبلی، با نحوه کار الکسا آشنا شدیم و همچنین سایت هایی که رتبه جهانی آن ها بیشتر از صدهزار بود را بررسی کردیم.
و اما
در این آموزش، به بررسی سایت هایی که رتبه جهانی آن ها کمتر از صدهزار است می پردازم.

من برای مثال سایت دیجی‌کالا را در نظر گرفتم.
حال که تولبار الکسا را بر روی مرورگر خود نصب کرده ایم (مرورگر من گوگل کروم می باشد)، با کلیک روی آن، رتبه های جهانی و کشوری وب سایت دیجی‌کالا را مشاهده می کنیم.

بررسی رتبه الکسای سایت، ابزار بررسی رتبه سایت، یافتن سایت های مشابه در گوگل، بررسی رتبه سایت در گوگل، بررسی سئو سایت رایگان، آموزش سئو، ابزار سئو، بررسی سایت های رقبا، ترافیک سایت

با کلیک بر روی هر کدام از پارامترها، وارد صفحه ی آنالیز وب سایت الکسا می شویم.

بررسی رتبه الکسای سایت، ابزار بررسی رتبه سایت، یافتن سایت های مشابه در گوگل، بررسی رتبه سایت در گوگل، بررسی سئو سایت رایگان، آموزش سئو، ابزار سئو، بررسی سایت های رقبا، ترافیک سایت

سایت هایی که بالا، و در ادامه ی فیلد مشاهده می کنید، وب سایت هایی مشابه با دیجی‌کالا (وب سایت مورد بررسی ما) هستند. این وب سایت ها در واقع، رقبای دیجی‌کالا محسوب می شوند. با کلیک بر روی هر کدام از آن ها، می توانیم تحلیل الکسای آن ها را نیز ببینیم.

بررسی رتبه الکسای سایت، ابزار بررسی رتبه سایت، یافتن سایت های مشابه در گوگل، بررسی رتبه سایت در گوگل، بررسی سئو سایت رایگان، آموزش سئو، ابزار سئو، بررسی سایت های رقبا، ترافیک سایت

ابتدا می توانیم یک بررسی اجمالی (Overview) بر روی تمامی آمار دیجی‌کالا داشته باشیم.

بررسی رتبه الکسای سایت، ابزار بررسی رتبه سایت، یافتن سایت های مشابه در گوگل، بررسی رتبه سایت در گوگل، بررسی سئو سایت رایگان، آموزش سئو، ابزار سئو، بررسی سایت های رقبا، ترافیک سایت

کلمات کلیدی توصیه شده برای به دست آوردن ترافیک بیشتر هستند.

Keyword Gaps

کلمات کلیدی که سایت دیجی‌کالا از آنها هیچ ترافیکی را به دست نیاورده است را نشان می دهد.

Optimization Opportunities

کلمات کلیدی بسیار محبوب که قبلا به این سایت ترافیک داشته اند.
افزایش ترافیک ممکن است برای این کلمات کلیدی محبوب نسبت به کلمات کلیدی جدید ساده تر باشد.

Easy-to-Rank Keywords

کلمات کلیدی محبوب که می توانند برای این سایت رقابت کنند.
کلمات کلیدی محبوب نشان داده شده در این سایت رتبه ای ندارند ولی می توانستند داشته باشند.

Buyer Keywords

کلمات کلیدی که قصد خرید بالایی را نشان می دهند.
این کلمات معمولا شامل عبارات خاصی هستند که معمولا با خرید همراه است.

بررسی رتبه الکسای سایت، ابزار بررسی رتبه سایت، یافتن سایت های مشابه در گوگل، بررسی رتبه سایت در گوگل، بررسی سئو سایت رایگان، آموزش سئو، ابزار سئو، بررسی سایت های رقبا، ترافیک سایت

کلمات کلیدی برتر که توسط ترافیک به دست آمده اند.
کلمات کلیدی ارگانیک که ترافیک را برای این سایت فراهم می کنند.

1) Search Traffic : درصد مراجعه جستجو ارگانیک به این سایت که از کلمات کلیدی نشان داده شده به دست آمده است.

2) Share of Voice : درصد تمامی جستجوهای این کلمات کلیدی که به وب سایت ترافیک ارسال کرده اند.

بررسی رتبه الکسای سایت، ابزار بررسی رتبه سایت، یافتن سایت های مشابه در گوگل، بررسی رتبه سایت در گوگل، بررسی سئو سایت رایگان، آموزش سئو، ابزار سئو، بررسی سایت های رقبا، ترافیک سایت

0) این معیارها، نحوه مقایسه ی وب سایت دیجی‌کالا با رقبای خود را نشان می دهد.

1) Search traffic درصد مراجعه جستجو ارگانیک به این سایت (دیجی‌کالا ) را نشان می دهد.

2) Bounce rate درصد بازدید از سایت که شامل یک صفحه از سایت می باشد.

3) Sites Linking In سایت هایی که به این سایت (دیجی‌کالا ) لینک داده اند؛ که هفتگی چک می شوند.

4) Competitor Average میانگین درصد ترافیک جستجو برای رقبای این سایت است.

بررسی رتبه الکسای سایت، ابزار بررسی رتبه سایت، یافتن سایت های مشابه در گوگل، بررسی رتبه سایت در گوگل، بررسی سئو سایت رایگان، آموزش سئو، ابزار سئو، بررسی سایت های رقبا، ترافیک سایت

سایت هایی که بازدیدکنندگان و کلمات کلیدی یکسان دارند را به ترتیب شباهت نشان می دهد.

Overlap score میزان نسبی همپوشانی بین سایت دیجی‌کالا و وب سایت های مشابه آن 

سایت ها با نمره بالاتر، همپوشانی بیشتری نسبت به سایت ها با نمره پایین تر دارند.

بررسی رتبه الکسای سایت، ابزار بررسی رتبه سایت، یافتن سایت های مشابه در گوگل، بررسی رتبه سایت در گوگل، بررسی سئو سایت رایگان، آموزش سئو، ابزار سئو، بررسی سایت های رقبا، ترافیک سایت

رتبه الکسا، در روندی 90 روزه

1) رتبه الکسا، تخمینی از محبوبیت این سایت است.
این رتبه، میانگین بازدیدکنندگان روزانه و بازدید صفحات وب سایت دیجی‌کالا را طی سه ماه گذشته محاسبه می کند. سایتی که بیشترین بازدیدکننده و بازدید از صفحات را داشته باشد، در رتبه 1 قرار می گیرد.

2) Daily Time on Site : میانگین زمانی که بازدیدکنندگان هر روز در سایت دیجی‌کالا می گذرانند.

در مقاله بعدی به تفکیک به بررسی هر کدام می پردازیم. منتظر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.