تعریف Google trends و چگونگی استفاده از آن
31
مارس
گوگل ترندز وب سایتی است که می توانیم در آن ” ترِند ” یا روند جستجو کلمات کلیدی، عبارات و موضوع های مرتبط در طول بازه های زمانی خاص و به تفکیک کشور یا منطقه جغرافیایی را بررسی کند.
همچنین این وب سایت امکان مقایسه دو یا چند کلمه یا عبارت کلیدی و تشخیص رشد حجم جستجو را فراهم می کند.
حال با آشنا شدن نحوه کار آن، می توانیم کاربرد آن را بهتر درک کنیم.
پس از ورود به سایت https://trends.google.com/ چنین صفحه ای برای شما باز می شود.
سپس شما باید نام کشور خود را انتخاب کنید تا جزئیات خواسته شده را بر اساس کشور به شما بدهد.
حال باید کلمه یا عبارتی که می خواهید بررسی کنید را تایپ کنید.
این سایت به ما نموداری از میزان استفاده کاربران از این کلمه را در بازه زمانی مشخصی نشان می دهد.
حداکثر میزان جستجو، قله ها و حداقل میزان جستجو همان دره ها هستند. این موضوع زمانی مهم می شود که شما از آن بخواهید برای بازاریابی استفاده کنید.
ما می توانیم بازه زمانی دلخواه خود
همچنین موضوع مربوط به جستجو خود را انتخاب کنیم.
دسته ها در اینجا به آن معنی است که با توجه به کلمه ای که می خواهیم درباره ی آن تحقیق کنیم، می توانیم خانواده ی آن را انتخاب کنیم.
مثلا اگر کلمه ی مورد نظر ما خورشت قورمه سبزی باشد، باید آن را در دسته ی food & drink قرار داد.
حتی توانایی محدود کردن نوع جستجو را دارا هستیم.
در پایین تر، انتخاب ما می تواند بر اساس ناحیه یا شهر باشد.
با انتخاب ناحیه، روی نقشه ایران، استان ها را با توجه به میزان جستجوی آن ها در کلمه موردنظر، با رنگ به ما نشان می دهد. این بدیهی است که هر چقدر رنگ استانی پررنگ تر باشد، نشان دهنده ی سرچ بالاتر این کلمه در آن استان است.
همچنین در جدولی روبروی آن نیز براساس شماره به ما میزان جستجوی کلمه در آن استان ها را نشان داده است.
اعداد و ارقام در گوگل ترندز نسبی است؛ به این صورت که بیشترین حجم جستجو به عنوان 100 و فقدان جستجو به عنوان صفر در نظر گرفته می شود. در واقع آمار اجمالی از جستجو را نشان می دهد.
در قسمت پایین تر، دو جدول با عنوان های موضوع های مرتبط و عبارت های جستجو مرتبط قرار دارد.
نتایج را می توان به ترتیب رشد محبوبیت (فزاینده یا Rising) و مجموع تعداد جستجو (برتر یا Top) مشاهده کرد.
وجود کلمه ی افزایش ناگهانی (Breakout ) به معنای رشد محبوبیت بسیار سریع و ناگهانی آن است.
برای مقایسه ی چندین کلمه یا موضوع، می توانیم از قسمت + مقایسه (+ Compare) استفاده کنیم. در اینجا قادر هستیم که 5 مورد را اضافه و مقایسه کنیم.
سئو
آموزش سئو
همانطور که در تصاویر مشخص است، هر عبارت با رنگ خاصی نشان داده شده است.
با نگه داشتن اشاره گر موس روی ناحیه دلخواه خود در نقشه ایران، می توانید آمار تقریبی استفاده از این کلمه را مشاهده کنید.
طبق توضیحات داده شده، هر کدام را بررسی و با هم مقایسه می کنیم.
سئو
سئو سایت
آموزش سئو
و حال سه عبارت را با هم مقایسه می کنیم.
منتظر مقاله بعدی که درباره ی چرای استفاده از google trends است، باشید!
1 دیدگاه در “تعریف Google trends و چگونگی استفاده از آن”