آموزش افزونه یواست سئو
12
مه
در آموزش های قبل (چگونگی انتخاب کلمات کلیدی مناسب) گفته شد که می توانیم صفحات داخلی سایت را نیز سئو کنیم. به همین منظور در این آموزش قصد دارم با استفاده از افزونه یواست سئو، صفحات داخلی سایت را سئو کنیم.
بعد از افزودن برگه یا نوشته در سایت وردپرسی خود، نوبت به سئوی آن می رسد.
من در اینجا سئوی یک “نوشته” را در نظر گرفتم.
حال تمامی جزئیات را بررسی می کنیم.
در برگه یا نوشته ی خود، پایین تر از محتوایی که برای آن طراحی انجام داده ایم، می توانیم نوار سئو را ببینیم.
سئو، خوانایی و اجتماعی سه تب این افزونه هستند.
دایره هایی که در کنار دو تب اول می بینید، می توانند قرمز، نارنجی و سبز شوند. همانطور که می دانید هر رنگ معنایی دارد
چراغ خاکستری (یعنی هیچگونه عملیاتی روی جعبه ابزار سئو صورت نگرفته است)
چراغ نارنجی (یعنی سئو و خوانایی محتوای ما در حد متوسط می باشد و به بهبود نیاز دارد)
چراغ قرمز (یعنی کار ما دارای ایراداتی است و ما باید اقدام به رفع آن مشکلات کنیم)
چراغ سبز (سبز شدن چراغ به معنای این است که ما تمامی یا حداقل کارها را درست انجام داده ایم)
ما در صفحه ویرایشگر وردپرس خود در کنار دکمه انتشار نوشته، گزینه های مربوط به سئو و خوانایی را مشاهده می کنیم که با همان رنگ های مختلف که به آنها اشاره کردیم نمایش داده می شوند.
سعی کنید چراغ ها را در حالت سبز نگه دارید که بهترین هست.
همانطور که می دانیم، کلمات کلیدی کلماتی هستند که کاربران در موتورهای جستجو به دنبال آن ها می گردند تا به محتوای موردنظر خود برسند. محتوای شما باید دارای کلمات کلیدی باشد که برای آن ها صفحات خود را بهینه کنید.
پس برای عبارت کلیدی کانونی، عبارت کلیدی را در نظر می گیرید که می خواهید نوشته ی خود را در آن زمینه سئو کنید.
یک پیشنمایش از محتوای این صفحه از سایت ما در موتورهای جستجو است. در واقع یک توضیح کوتاه درباره ی محتوای آن صفحه را به کاربران نشان می دهد. پس ما باید بهترین متن را همراه با کلمات کلیدی مرتبط برای این قسمت در نظر بگیریم.
1) روی دکمه ی ویرایش اسنیپ کلیک کنید تا باز شود.
این خود دارای سه قسمت عنوان سئو، نامک و توضیح متا می باشد.
عنوانی برای محتوای خود انتخاب کنید. این عنوان تنها در موتورهای جستجو نمایش داده می شوند و هیچ تغییری در عنوان محتوا در سایت ما نمی دهند. این عنوان باید دارای حداکثر 82 کاراکتر و شامل کلمه کلیدی اصلی (عبارت کلیدی کانونی) باشد.
عنوان را تا جایی که می توانید جذاب بنویسید و صادق باشید و با تیترهای غیر واقعی کاربران را فریب ندهید.
این بخش مربوط به URL مربوط به همان صفحه است.سعی کنید که URL شامل کلمه کلیدی اصلی باشد. نوشتن نامک به صورت فارسی یا انگلیسی فرقی ندارد ولی نوشتن URL به صورت انگلیسی و ترجمه شده عبارت کلیدی بهتر است زیرا URL به صورت فارسی به کد در می آید.
توضیحات متا همان متنی است که زیرِ عنوان قرار می گیرد و شامل 156 کاراکتر است. این متن تاثیری روی سئو ندارد اما اگر آن را تاثیرگذار بنویسیم، کاربران ترغیب می شوند که روی آن لینک کلیک کنند.
5) برای بسته شدن بر روی دکمه ی بستن ویرایشگر اسنیپ کلیک کنیم.
این قسمت بخش مهم تجزیه و تحلیل است. با خواندن این بخش متوجه می شویم که محتوای ما از چه لحاظ باید بهینه شود.
1) مترادف عبارت کلیدی:
با هوشمند شدن موتورهای جستجو، اینک قادر به شناسایی مترادف ها نیز می باشد. پس ما می توانیم برای جذاب شدن متن و قابل فهم شدن آن، از مترادف های عبارات و کلمات کلیدی استفاده کنیم. موتورهای جستجو آن کلمات را در بهینه سازی به حساب می آورند.
آنلایز سئو را ببندید.
با توجه به محتوای تولید شده عبارات کلیدی خود را طبق اصول انتخاب کلمات کلیدی، که در مقاله های قبلی به آن اشاره کردم، انتخاب کنید.
گاهی پیش می آید که برای آن عبارات، مترادف هایی وجود دارد. آن ها را هم لحاظ کنید. مترادف ها نیز از چشم موتورهای جستجوگر گوگل دور نمی مانند.
در این افزونه من 4 کلمه کلیدی می توانم اضافه کنم. اما بسته به افزونه ی یواست سئویی که خریداری می کنید، تعداد کلمات کلیدی متفاوت است.
به محتوای مهمی می گویند که معمولا هر سایت دارای تعدادی از این محتواست.
این تب را باز کنید. روشن را فعال کنید تا این محتوا به عنوان محتوای شاخص در سایت شما در نظر گرفته شود.
دقت کنید که هر محتوایی که تولید می کنید را به عنوان محتوای شاخص درنظر نگیرید. سعی کنید بهترین و کاربردی ترین محتوا را که می خواهید ورودی زیادی از موتورهای جستجو از این طریق بگیرید، به عنوان محتوای شاخص انتخاب کنید.
یکی از قسمت مهم و حساس افزونه یواست سئو، بخش پیشرفته است. هنگام کار با آن باید خیلی مواظب باشید.
زیرا با تغییر خیر به بله، محتوای شما ایندکس نمی شود و کار و تلاش شما به هدر می رود.
از طریق این بخش می توانید تنظیم کنید که محتوای شما ایندکس شود یا خیر. اگراین بخش را روی خیر قرار دهید، این بخش در موتورهای جستجو ایندکس نمی شود و شما در نتایج آن را نخواهید دید.
شاید هر نوشته دارای تعدای لینک باشد (که توصیه من به شما هر دو لینک داخلی و خارجی است). اگر می خواهید این لینک ها نیز توسط گوگل بررسی شود و گوگل آن ها را دنبال کند، باید این بخش را بر روی بله قرار دهید. اما اگر در نظر دارید که این پیوندها بی اثر باشند و گوگل کاری با آن ها نداشته باشد، آن را بر روی خیر قرار دهید.
این بخش شامل 3 گزینه می باشد و در ابتدا به صورت پیش فرض خالی است.
اگر گزینه بدون ایندکس تصویر را انتخاب کنید، عکس های موجود در این صفحه توسط گوگل بررسی نمی شوند و در نتایج وجود نخواهند داشت.
اگر بدون بایگانی را انتخاب کنید، مقاله شما در بخش بایگانی سایت نشان داده نخواهند شد.
و اگر بدون سربرگ را انتخاب کنید، شما به نوعی آن نوشته یا برگه را از سایت جدا کرده اید. کدهایی که در سربرگ سایت قرار می گیرند، به آنالیز کننده ها مانند گوگل آنالیتیکس و دیگر ابزارهای شخص سوم، اجازه رهگیری محتوا را می دهند. کدهایی برای تنظیم ریدایرکت دامنه و حتی SSL نیز تنظیم می شوند و با انتخاب این گزینه ، شما برگه یا نوشته را عملا از این موارد محروم می کنید.
در واقع این گزینه مانند ری دایرکت عمل می کند. در صورتی که گوگل هنگام بررسی سایت شما به دو صفحه با اطلاعات یکسان برخورد کند، قادر به تشخیص آن دو نخواهد بود.
کانونیکال در اینجا به کمک ما می آید و مطالب مشابه ما را به آدرسی که در این بخش قرار می دهیم، منتقل می کند. و به گوگل می گوید که این مطلب اصلی ماست و فقط این را ایندکس کن.
یکی از ویژگی ها و حسن های پلاگین یواست سئو، بخش خوانایی می باشد. که به ما در محتوایی بدون مشکل خوانایی کمک می کند.
تشخیص خوانایی بر اساس تجربه کاربری در نظر گرفته می شود. مثلا جملات کوتاه و مفهومی بار معنایی بیشتری دارد. پس هر چه کوتاه تر و بهتر بنویسیم، خواندن و فهم مطالب را برای خواننده آسان تر کرده ایم.
نکات محتوایی را در رابطه با خوانایی ذکر می کنم تا افزونه یواست سئو چراغ سبز را به شما نشان دهد.
-طول پاراگراف هایتان از ۱۵۰ کلمه بیشتر نشود.
-از پاراگراف های کوتاه ۷-۸ جملهای استفاده نمایید.
-محتوای شما باید دارای تیتر هایی شامل کلمه کلیدی باشد.
-محتوای شما باید دارای تیترهایی مثل (h2 , h1 , …) باشد.
-سرفصل های مطلب تان اندازه مناسبی داشته باشند، نه خیلی طولانی و نه خیلی کوتاه باشند.
-جملات کوتاه قابل خواندن و تاثیر گذارتر می باشند. سعی کنید ۲۵% جملات پست تان کمتر از ۲۰ کلمه داشته باشند.
در این قسمت ایرادات محتوایی که رعایت نشده با چراغ قرمز نشان داده می شود. با خواندن آن ها و رفع آن مشکلات، محتوای خود را بهینه کنید.
درصورتی که همه ی بخش های گفته شده را به خوبی رعایت کرده باشیم، چراغ سبز به ما نشان می دهد. این به آن معنی است که مطالب ما بهینه است.
با تنظیم این بخش، به گوگل و موتورهای جستجو می گوییم که این مطلب متعلق به ماست و اگر این در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود، برای شما یک امتیاز مثبت در نظر گرفته می شود.
با پر نکردن این قسمت اتفاق بدی نمی افتد. شبکه های اجتماعی از عنوان و توضیحات متایی که تب سئو وارد کرده اید استفاده می کند. همچنین تصویر شاخص یا یک تصویر از محتوای شما را به عنوان تصویر این مقاله در نظر می گیرد.
اگر میخواهید محتوای شما بعد از به اشتراک گذاشته شدن خیلی سفارشی شده باشد. و با عنوان و توضیحات مخصوص شبکه های اجتماعی نشان داده شود، این بخش را پر کنید.
امیدوارم که آموزش افزونه یواست سئو برای شما کارآمد باشد.