نحوه محاسبه قیمت و قیمت گذاری طراحی سایت
ابعاد کسب و کارتان چقدر است؟
کسب و کار کوچک
از 10 تا 15 میلیون
- تازه تاسیس یا هنوز چندان جان نگرفتهاید.
- صرفا یک وب سایت کاتالوگی برای اطلاع رسانی
- عدم تغییر چندان اطلاعات سایتتان در گذر زمان
- انتظار برندسازی و بازاریابی اینترنتی ندارید.
- عدم فروش آنلاین و دریافت سفارشات اینترنتی
- نداشتن ادمین وبمستر با سواد آی تی بالا
- بدون اتصال سایت به سامانه نرمافزاری دیگر
- بار اول یا دوم است اقدام به طراحی سایت میکنید.
- سایت را عنصر چندان موثری در رونق کارتان نمیدانید.
کسب و کار متوسط
از 15 تا 35 میلیون
- شما کسب و کاری جاافتاده و شناخته شده هستید.
- سایتی برای معرفی محصولات و خدمات خود
- تغییرات اطلاعات سایتتان در بستر زمان
- انتظار برندسازی و بازاریابی اینترنتی و سئو دارید.
- دریافت سفارشات اینترنتی و فروش آنلاین میخواهید.
- دارای ادمین وبمستر با سواد آی تی خوب
- لزوم فرم های الکترونیک با هدایت گزارش در سایت
- چندین بار تجربه قبلی طراحی سایت داشتهاید.
- سایت را عنصر موثری در رونق کارتان میدانید.
کسب و کار بزرگ
از 35 تا 100 میلیون
- کسب و کاری برند و دارای بنیه مالی قوی
- اطلاعرسانی و مراوده با مشتریان
- آپدیت دائم اطلاعات سایتتان در بستر زمان
- برندسازی و بازاریابی و سیگنالینگ اجتماعی
- دریافت سفارشات اینترنتی و فروش آنلاین
- دارای چندین ادمین وبمستر حرفهای
- یکپارچگی سایت با سامانه های نرم افزاری تان
- دارای کارشناسان مجرب و مسلط نرمافزاری
- سایت عنصر بسیار کلیدی موثر در موفقیت کارتان
صفحه معرفی کسب و کار
از 950 تا 1 میلیون
کسب و کار کوچک شخصی
از 5 تا 9 میلیون
نحوه محاسبه قیمت طراحی سایت و نحوه قیمت گذاری طراحی سایت
اولین و البته مهمترین مرحله در اعلام هزینه طراحی یک سایت و البته بزرگترین لازمه اجرای یک پروژه موفق، سنجش صحیح و همه جانبه نیازمندی های مشتری است. اهداف پروژه، نمونههای مدنظر مشتری، انواع محتوا، حجم محتوا، سیاستهای سئو، شبکههای اجتماعی، دسترسی مدیریت، نرخ آپدیت و سطح دغدغههای امنیتی. البته صرفا به نیازسنجی از مشتری هم کفایت نمیکنیم، بلکه با صرف وقت علیحده، صنعت یا رسته کاری مشتری را هم میشناسیم و سایتهای رقبای داخلی و خارجی وی را بررسی میکنیم. نیازسنجی، یک فرم الکترونیک چند مرحله ای آنلاین است که پرسش های متعددی من جمله محدوده بودجه مدنظر مشتری را می پرسد و نتیجه اش به دست ما می رسد.
کارشناس تحلیل نیازمندیها نتیجه نیازسنجی واصله مشتری را به دقت بررسی و رول مدل های معرفی شده را مشاهده و سوالات و ابهامی ذهنی پیش آمده را یادداشت میکند و سپس طی تماسی تلفنی با اشتراک گذاری همزمان صفحه نمایش با مشتری به بررسی مورد به مورد جزئیات می پردازد و سوالاتش را مطرح میکند تا در فضایی کاملا شفاف و با شناختی روشن از پروژه اقدام به تدوین پیشنهادنامه کند. مواردی نظیر تمایز دادن نیازهای واقعی از نیازهای غیرواقعی، آنچه مشتری برای آن محتوا دارد نسبت به آنچه صرفا دوست دارد و سنجش سطح توانایی مشتری در بهره برداری از سایت از دیگر وظایف تحلیلگر نیازها است تا پروژه ای اگر قبول شد بی حاشیه باشد.
بر اساس نیازسنجی دقیق و شناسایی همه جانبه اهداف مشتری و ابعاد پروژه پیشنهادنامه دقیقی شامل اعلام زمان و هزینه پروژه تدوین شده و برای مشتری ارسال میشود. این پیشنهادنامه، در واقع سه سطح پیش فاکتور پایه و استاندارد و حرفه ای است که به همراه یک سند چهارم راهنمای مقایسه، اختصاصی هر مشتری تدوین و برای وی ارسال می شود. پیشنهاد نامه ای که شامل تفکیک حداقلهای لازم، از موارد پیشنهادی خلاقانه ماست و متناسب با نیاز مشتری، فهرست کاملی از صفحات داخلی سایت پیشنهادی، سایت مپ آن، نمونه پیشنهادی برای هر صفحه، میزان دیتای اولیه که شرکت طراح متعهد میشود و نوع طراحی هر صفحه را شامل میشود. همچنین در مورد موارد زیرساختی و چندزبانگی سایت.
مشتری سه پیش فاکتور دریافت شده را که اختصاصی وی تدوین شده را دریافت می کند و با مدیران و صاحبنظران در موضوع سایت در تشکیلات خود به اشتراک می گذارد و اگر پرسشی روی جزئیات فنی یا اقلام پیش فاکتور داشت می پرسد تا نهایتا روی یکی از سه پیش فاکتور پایه یا استاندارد یا حرفه ای به نتیجه برسد و آن را انتخاب کند و سپس اگر جرح و تعدیلی در آن لازم می داند که قابلیت هایی را به آن بیفزاید یا کسر کند تقاضا میکند و پیش فاکتور منتخب اصلاح شده برای وی ارسال می شود تا پیش فاکتور منتخب به لحاظ آپشن ها و مبلغ و زمان اعلام شده کاملا با نظر مشتری تناسب پیدا کند. اینجاست که مشتری پیش فاکتور نهایی شده را تایید می دهد تا با ارسال پیش نویس قرارداد وارد فاز بعدی شود.
در این مرحله بر اساس فهرست صفحات و قابلیت های لیست شده در پیش فاکتور نهایی شده، پیش نویس قرارداد برای مشتری ارسال میگردد. قراردادی استاندارد، دوجانبه و منصفانه که بر اساس تحقیقات بین المللی تدوین شده و طی سال ها اجرا مجرب و آزموده شده و به صورت بُرد بُرد، هم منافع کارفرمای پروژه را در نظر گرفته است و هم منافع شرکت طراح وب پیمانکار را. اگر مشتری سوالات یا ابهاماتی در مورد قرارداد داشت می پرسد و اگر بنا به هر علت مشتری تغییری در متن و مفاد آن لازم دانست مطرح میکند تا مورد بررسی و اعلام نظر واحد مالی و حقوقی شرکت واقع شود. نهایتا متن قرارداد هم نهایی شده و قرارداد منعقد شده در دو نسخه برای مهر و امضاء برای مشتری پست می شود.
نمونه کار ها
نمونه کار های وب و نرم افزار
امروزه با تبدیلشدن کسبوکارهای سنتی به کسب و کارهای اینترنتی و رونق تجارت الکترونیک، نیاز به داشتن وب سایت برای رونق کسبوکار امری ضروری برای اشخاص، شرکت ها، اصناف مختلف و سازمانها به حساب میآید.
شرکت روبینا پردازش اکسین (روبیکو) آماده ارائه خدمات وب و نرم افزار به شما و کسب و کارتان می باشد.
برای مشاهده نمونه کار های وب و نرم افزار شرکت روبینا پردازش اکسین (روبیکو)، بر روی لینک های رو به رو کلیک کنید.
برای سفارش وب سایت های تک صفحه ای با تحویل سریع یک روزه با ما تماس بگیرید.
مبلغ طراحی سایت را، یک سرمایهگذاری بدانید نه یک هزینه!
طراحی وب سایت فروشگاهی خبری شرکتی آموزشی برای شما
پرسشهای متداول درباره قیمت طراحی سایت
این پرسشی کلی است که در این صفحه از زوایای مختلف سعی کرده ایم آن را توضیح دهیم. اما محاسبه مبلغ کلی پروژه طراحی سایت وقتی ممکن می شود که ما قیمت اجزای سایت را محاسبه و جمع کنیم. معمولا هزینه کلی سایت شامل ریزهزینه هایی از این دست است :
- هزینه ثبت سایت : مبلغی که بابت ثبت یک یا چند دامنه www پرداخت میکنید.
- هزینه طراحی سایت و هزینه طراحی قالب سایت : مبلغ طراحی تم گرافیکی و قالب سایت.
- هزینه برنامه نویسی سایت : اگر سایتی نیازمند برنامهنویسیهای خاصمنظوره باشد هزینه برنامهنویسی آن کارکردها خاص هم باید لحاظ شود.
- هزینه طراحی لوگو سایت : اگر از قبل لوگو نداشته باشید باید یکی برای شما طراحی شود.
- هزینه طراحی گرافیک سایت : ساخت عناصر گرافیکی لازم برای صفحات.
- هزینه ساخت یک سایت فروشگاهی : اگر سایت شما یک بخش فروشگاهی هم داشته باشد یا کلا ماهیتش فروشگاه اینترنتی باشد.
- هزینه راه اندازی سایت : هزینه آپلود و راهاندازی سایت روی یک سرور و انجام تنظیمات و کانفیگهای سرور.
- قیمت طراحی اسلایدر سایت : اگر بخواهید برای سایت اسلایدر خاص با اسلایدهای خاص کار شود.
- تعرفه طراحی بنر سایت : اگر سایتتان نیازمند بنرهای گرافیکی خاص، اسلایدهای هنری و .. باشد.
- هزینه های پشتیبانی سایت : مبلغی که معمولا بصورت دورههای یکساله بابت دریافت خدمات پشتیبانی به شرکت طراح پرداخت میکنید.
- هزینه تبلیغات سایت : مبلغی که مدیر سایت برای معرفی سایتش در فضای وب و اینترنت و گسترش تبلیغات در سایت های پربازدید و شبکههای اجتماعی هزینه خواهد کرد.
- هزینه نگهداری سایت : هزینهای که خود شما و درون تشکیلاتی خودتان من باب پرداخت حقوق و صرف وقت برای بروزرسانی و نگهداری سایت خرج میکنید.
- هزینه ترجمه سایت : مبلغی که هزینه سایت دو زبانه و یا چند زبانه میکنید.
- هزینه افزایش رتبه سایت : اگر بعد از راهاندازی سایت بخواهید یک تیم سئوکار استخدام کنید.
- هزینه تمدید سایت : هزینهای که سالانه بابت تمدید هاست و دامین و پشتیبانی پرداخت خواهد کرد.
ما پروسهای داریم به نام نیازسنجی که فرم الکترونیک آنلاین چندمرحلهای، شامل سوالاتی استاندارد شده است که شما به عنوان صاحب پروژه طراحی سایت، به آن پرسشها، پاسخ میدهید و وقتی پاسخنامه شما به دست ما رسید، حدود و ثغور پروژه کامل برای همکاران ما روشن میشود و در قالب یک پیش فاکتور دقیق به شما، نتیجه محاسبه هزینه طراحی سایت، اعلام دقیق زمان و هزینه خواهد شد.
درست است که در دستورالعمل ابلاغی تعرفه خدمات آی تی سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور، فرمولی برای محاسبه میزان حقوق و دستمزد کادر متخصص شرکت های آی تی آمده است اما عدم نظارت دقیق این تشکیلات بر شرکت های طراح وب از یک سو و از سوی دیگر، بازار متلاطم و اقتصاد ناپایدار کشور و تنزل اخلاق عمومی کسب و کار در ایران، عملا پایبندی به تعرفه های قانونی را مخدوش و متزلزل کرده است. بهتر است مشتری تلاش خود را معطوف به یافتن شرکتی معتبر دارای حسن شهرت کند تا بتواند مطمئن باشد اجحافی به او صورت نگیرد!
طراحی سایت امری تخصصی است که عامه مردم چندان از آن سر در نمی آورند و مانند موبایل و یا خودرو نیست که موضوعی شناخته شده برای عموم است. از طرف دیگر هر دانشجوی تازه فارغ التحصیل از دانشگاه به خیال خود وارد صنعت طراحی سایت می شود. کسب و کاری که ممکن است ورد به آن راحت باشد اما ماندن در آن و پا به پای فناوری حرکت کردن و خدمات با کیفیت به مردم دادن بسیار سخت است. این زیاد بودن دست در صنعت طراحی سایت هم بر گوناگونی قیمت ها بی تاثیر نیست. از طرف دیگر خود موضوع طراحی سایت هم واقعا دارای ابعاد گوناگونی است که وجود بعضی طراحی سایت های بسیار ارزان و بسیار گران را مستدل می کند. به عبارت دیگر بسته به روش طراحی سایت هر شرکت، فناوری های مورد استفاده، فیچرهای سایت، تعداد صفحات و … مبلغ می تواند تغییر کند.
لذا ضمن اینکه به مشتری حق می دهیم با شنیدن سایت ۲۰۰ هزار تومانی و سایت ۲۰۰ میلیون تومانی در بازار مکاره طراحی وب گیج شود و بابت این درد، با او ابراز همدردی میکنیم، اما راهنمایی که میتواند تا حدود زیادی مشتری را از سردرگمی نجات دهد این است که گرچه او در طراحی سایت سررشته ندارد اما می تواند به قراینی بفهمد کدام شرکت اعلام قیمت هایش حساب شده و پارامتریک و مبتنی بر سنجش و دارای ملاک و معیار است و کدام شرکت دیگر کیلویی و حساب نشده!
خیر. فارغ از اینکه در بازار کار ممکن است فلان متخصص مسلط به فلان زبان عموما دستمزدی گرانتر از همکار خود که به زبان دیگری مسلط است تقاضا کند و خارج از ادعاهای شرکت های طراح سایت که هر کس خودش روی هر زبانی مسلط است سعی میکند آن را بهتر جلوه دهد، واقعیت این است که زبان برنامه نویسی تفاوتی در خروجی کیفی کار ایجاد نمی کند! بلکه این دانش فنی و ابزارها و تکنیک ها و تسلط و خیرخواهی تیم اجرایی است که کیفیت و کارآمدی پروژه نهایی را معلوم میکند.
لزوما خیر. کسانی هستند که وردپرس را با ۲۰۰ هزار تومان راه اندازی میکنند و کسانی دیگر هستند که با ۲۰ میلیون تومان. همین داستان درباره جوملا و دروپال هم صادق است. لذا خارج از ادعاهای شرکت های طراح سایت که هر کسی خودش روی هر سی ام اسی مسلط است سعی میکند آن را بهتر جلوه دهد، واقعیت این است که بسیار بیشتر از نوع سیستم مدیریت محتوا، این دانش فنی و ابزارها و تکنیک ها و تسلط و خیرخواهی تیم اجرایی است که کیفیت و کارآمدی پروژه نهایی را معلوم میکند.
وردپرس رایگان است وقتی شما خودتان با آن سایت راه اندازی کنید. اما وقتی قصد استخدام تیمی متشکل از متخصصین حرفه ای دارید که ایشان سال ها از عمر خود را صرف شناسایی اکوسیستم وردپرس کرده اند تا یک سایت حرفه ای برای شما طراحی کنند باید پول تخصص ایشان را بدهید.
علاوه بر این گرچه هسته اصلی وردپرس رایگان است اما بسیاری پلاگین های کارآمد روی وردپرس غیر رایگان و پولی و حتی گران قیمت هستند.
معمولا ما تا حدود بسیار زیادی، بیش از آنچه دیگر شرکت های طراح وب قبول میکنند، ورود کامل دیتای اولیه مشتری را، به شرطی که آماده و روز اول در اختیار ما قرار بگیرد، بدون اخذ هزینه اضافه تقبل میکنیم. زیرا تجربه نشان داده سایت های پرمحتوا نمونه کارهای بهتری برای ما هستند و کار مشتری و رضایتمندی او هم بیشتر شده و زحمت پشتیبانی وی برای خود ما کمتر خواهد شد.
اما اگر حجم اطلاعات و تعداد رکوردهای دیتای اولیه ای که او در اختیار ما می گذارید بیش از چند صد قلم بود، طبیعتا این کار مستلزم برآورد هزینه است. روند معمول برآورد هزینه ورود دیتای اولیه، این است که نمونه های معدودی مثلا ۵ قلم از دیتا اما دارای جزئیات کامل، که مشتی نمونه خروار از دیتاهای آتی باشد، در اختیار ما قرار میگیرد و ما متوسط زمان لازم برای اپراتور های ورود دیتای مسلط خود، که این اقلام را در سایت به نحوی موثر، دیتا اینتری کنند محاسبه میکنیم و سپس بر اساس فرمول نفر ساعت، می توانیم بر اساس تعداد کل رکوردها اعلام زمان و هزینه دقیق داشته باشیم.
در پاسخ به این سوال، توضیحاتی را عرض میکنیم.
- هسته وردپرس و بسیاری پلاگینها روی بستر آن، رایگان هستند و تا جایی که مشتری خودش با صرف وقت وردپرس را بگیرد و راهاندازی کند، هیچ هزینهای بابت طراحی سایت به او تحمیل نخواهد شد. اما در همه جای دنیا، وقتی شما طراحی تم و راهاندازی وردپرس و ورود اطلاعات و تامین هاست و پشتیبانی همین وردپرس رایگان را، به یک شرکت طراح سایت میسپارید، اخذ هزینه صورت میگیرد.
- از متن سوال چنین برمیآید که پرسشگر تعجبش از بالا بودن مبالغ اعلامی است. در پاسخ باید گفت :
- ما را به لحاظ قیمت با که مقایسه میکنید؟ اگر منظورتان مقایسه با قیمتدهی آزادکاران و فریلنسرهاست، اصل مقایسه اشتباه است. شما قوام و کیفیت خروجی یک شرکت جاافتاده، با واحد مالی اداری و حقوقی و قراردادها و گرافیستهای حرفهای، اپراتورهای ورود اطلاعات، چندین نیروی پشتیبان پاسخگو و معماری اطلاعات و … را با کیفیت خروجی یک نفر آزادکار مقایسه میکنید؟
- شرکت ما از معتبرترین شرکتهای طراحی سایت کشور است که در مقایسه با دیگر شرکتهای معتبر طراح وب قیمتهای ما اصلا بالا نیست.
- فرایند نیازسنجی که ما انجام میدهیم دیگر شرکت های طراح وب انجام نمی دهند. فرایند معماری اطلاعات همینطور، فرایند گردآوری محتوای مشتری همینطور. فرایند ورود کامل اطلاعات همینطور.
- یکی از احتمالات هم این است که پرسشگر از آخرین باری که طراحی سایت کرده مدت زمان زیادی می گذرد و حواسشان به این مهم نیست که امروز چاپ ۱۰۰۰ عدد کارت ویزیت حداقل ۲ میلیون تومان هزینه برمیدارد، یک فریلنسر آزاد کار هم سایت را لااقل از ۲ تا ۱۰ میلیون تومان اعلام هزینه میکند. البته هنوز هم هستند کسانی که با زیر ۵۰۰ هزار تومان طراحی سایت میکنند که البته پیداست چگونه سایتی به مشتری تحویل میدهند.
بقیه شرکتهای طراح وب، اکثرا قیمتدهیشان بر اساس فیچرهای سایت است. یعنی پیشفاکتور یا پیشنهادنامه قیمتی ایشان، شامل عناوین قابلیتهای سایتی است که به مشتری تحویل میدهند. نظیر مدیریت منو، مدیریت گالری تصاویر، مدیریت فرمساز الکترونیک و …
علت این موضوع هم این است که ایشان به جز طراحی تم قالب اصلی یا هوم پیج سایت، چندان عنایتی به طراحی صفحات داخلی و محتوای سایت ندارند. تز ایشان این است که سایت داینامیک است، لذا سایت را به مشتری تحویل میدهیم تا خودش در آینده دیتا بزند. این تز لزوما غلط نیست، اما سایتهای طراحی شده به این روش معمولا همانهایی هستند که صفحه اولی شکیل دارند، اما به محض کلیک روی یک لینک و وارد شدن در صفحهای داخلی، سایت به کلی از ریخت و قیافه میافتد!
ما در دادهورزان، به تجربه سالها کار، فهمیدهایم که اگر محتوا را روز اول کامل دریافت کردیم و صفحات داخلی را هم خودمان عهدهدار شدیم و متناسب با محتوا طراحی کردیم و سایت را کامل تحویل مشتری دادیم هم مشتری راضیتر است و هم نمونهکار به مراتب زیباتری برای ما رقم خواهد خورد. لذا مبنای ما در انجام پروژه و قیمتدهی آن، صرفا فیچرهای سایتی که تحویل میدهیم نیست، بلکه بعلاوه شامل صفحاتی هم است که کار میکنیم. البته پر واضح است که سایتی که به مشتری تحویل میدهیم بسیار خوشدست و فول داینامیک است و مشتری بدون کوچکترین وابستگی به ما، میتواند هر تعداد صفحه یا محتوا، خواست در سایت بزند. اما قطعا صفحات داخلی که توسط هنرمندان گرافیست ما طراحی و محتوا گذاری میشوند، جلوه و فکر شدگی عالیتری خواهند داشت.