استراتژی کلمات کلیدی, استفاده از ابزار سئو, بهینه سازی محتوا و سئو, مقاله ها

روش های کاربردی google trends

روش های کاربردی google trends، گوگل ترندز فارسی، مقایسه سرچ در گوگل، ابزارهای جستجوی گوگل، ابزار پیشنهاد کلمه کلیدی، کاربرد گوگل ترندز، آموزش گوگل ترندز، آموزش سئو

همانطور که میدانیم، برخی از کسب و کارها فصلی هستند و میزان تقاضا در بعضی فصول و ماه های سال بیشتر است. در نتیجه اگر کسب و کار شما به زمان های خاصی وابسته است، لازم است درباره ی زمان جستجوی عبارات مرتبط با حرفه ی خود بیشتر بدانید.
پس حجم جستجوی برخی از واژه ها و کلمات در فصل و یا زمان های خاصی بیشتر می شود. مثلا واژه ی کولر.

روش های کاربردی google trends، گوگل ترندز فارسی، مقایسه سرچ در گوگل، ابزارهای جستجوی گوگل، ابزار پیشنهاد کلمه کلیدی، کاربرد گوگل ترندز، آموزش گوگل ترندز، آموزش سئو

همانطور که می بینید، این عبارت از اوایل ماه اردیبهشت تا اواخر ماه مرداد بیشتر جستجو شده است و در بقیه ماه ها جستجوی آن کمتر است.

محتوای مناسب و مرتبط تهیه کنید و همزمان با دوره ی اوج، آن ها را انتشار دهید. این دقیقا زمانی است که مشتریان شما به دنبال چنین اطلاعاتی هستند.
قبل از دوران اوج، صفحات مرتبط در وب سایت خود را بهینه سازی کنید و سپس اقدام به انتشار محتوای خود بپردازید.

قبل از اینکه دست به قلم شوید و شروع به تولید محتوا کنید، گوگل ترندز را بررسی کنید. به دنبال موضوعاتی بگردید که روند افزایشی داشته باشند زیرا تولید محتوا برای موضوعاتی که روند کاهشی دارند، کاری جز اتلاف وقت نیست!

برای مثال، بعد از مقایسه ی دو عبارت تلگرام و اینستاگرام، متوجه می شویم که حجم جستجوی اینستاگرام روند افزایشی داشته است؛ پس می توان به این رسید که محبوبیت بیشتری دارد.

روش های کاربردی google trends، گوگل ترندز فارسی، مقایسه سرچ در گوگل، ابزارهای جستجوی گوگل، ابزار پیشنهاد کلمه کلیدی، کاربرد گوگل ترندز، آموزش گوگل ترندز، آموزش سئو

ممکن است رشد یک عبارت یا کلمه ثابت مانده باشد و مجموع جستجوی آن همچنان از عبارت دیگر بیشتر باشد، اما با توجه به روند افزایشی عبارت مقابل آن، تولید محتوا برای این عبارت منطقی تر خواهد بود.

برای مثال، بعضی از مراسمات و آیین های مذهبی در تاریخ خاص و روزهای مشخصی انجام می شوند، بنابراین در همان روزهای سال میزان جستجوی کاربران به اوج خود می رسد.

روش های کاربردی google trends، گوگل ترندز فارسی، مقایسه سرچ در گوگل، ابزارهای جستجوی گوگل، ابزار پیشنهاد کلمه کلیدی، کاربرد گوگل ترندز، آموزش گوگل ترندز، آموزش سئو

در نتیجه برای تولید محتوا در این زمینه ها، که کلمات کلیدی مربوطه به صورت ماهیانه کشش ندارند، باید چه کار کرد؟
یک مطلب تهیه کنید و هر ماه آن را با اطلاعات جدید به روز کنید.

گوگل ترندز این قابلیت را دارد که موضوعات مرتبط با عبارت یا کلمه ی موردنظر شما را نیز نمایش دهد.

برای مثال

روش های کاربردی google trends، گوگل ترندز فارسی، مقایسه سرچ در گوگل، ابزارهای جستجوی گوگل، ابزار پیشنهاد کلمه کلیدی، کاربرد گوگل ترندز، آموزش گوگل ترندز، آموزش سئو

با کمک این قابلیت، شما کلمات و عبارات بیشتری را پیدا می کنید و چه بسا کلماتی که به ذهن شما خطور نکرده باشند و به شما در درک نیازها و خواسته های کاربر موردنیازتان کمک می کند.

اگر به دنبال کلمات بیشتری هستید، روی همان موضوع های مرتبط کلیک کنید تا به عبارت های بیشتری برسید.

گوگل ترندز محبوبیت و تقاضای بیشتر عبارت های موردنظر خود، در شهرها و مناطق مختلف را نشان می دهد. با کمک این قابلیت شما می توانید روی مناطق و شهرهایی که محبوبیت این کلمات بیشتر است سرمایه گذاری کنید.

روش های کاربردی google trends، گوگل ترندز فارسی، مقایسه سرچ در گوگل، ابزارهای جستجوی گوگل، ابزار پیشنهاد کلمه کلیدی، کاربرد گوگل ترندز، آموزش گوگل ترندز، آموزش سئو

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، حجم جستجو برای کلمه بخاری در محدوده ی خراسان شمالی بیشتر است.

پس:

مناطقی که علاقمندی مردم آن به کلمه کلیدی شما بیشتر است را با تبلیغات کلیکی هدف قرار دهید. و سرمایه گذاری خود را روی آن شهرها و مناطق انجام دهید.
همچنین محتواهای کاربردی و مفید تولید کنید که مختص ساکنان همان مناطق باشد.

از همین تکنیک می توانید برای بهینه سازی سئوی محلی در راستای پیشبرد کسب و کار و تخصص خود نیز بهره ببرید.

اگر به دنبال تقویت و رشد جایگاه خود هستید و روی امور مرتبط سرمایه گذاری کرده اید، روند محبوبیت برند خود را از طریق گوگل ترندز بررسی کنید.

امیدوارم از این مقاله و مقاله قبل توانسته باشید بهترین استفاده را داشته باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.